Procesy, čo pracujú s internetovými vyhľadávačmi a ich cieľom je zviditeľniť vás v nich, môžeme stručne rozdeliť na Search Engine Optimalization a Search Engine Marketing. Hoci majú spoločný cieľ, sú v zásade rozdielne.
Každopádne sú častokrát v oboch prípadoch rovnako potrebné a dá sa povedať, že sa dopĺňajú. A to z hľadiska online podnikania a vášho úspešného zviditeľnenia sa potenciálnym záujemcom o vaše služby alebo produkty, ktoré im chcete predať.
Vzájomná rozdielnosť týchto procesov spočíva v tom, aké nástroje používajú, respektíve aké cesty zviditeľnenia uprednostňujú.
Seo sem, respektíve len SEO, a teda Search Engine Optimalization v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Je to čisto organický spôsob prirodzeného zviditeľnenia vo vyhľadávači, akým je napr. Google. Nejde teda o platenú reklamu, ale o úkony, vďaka ktorým bude Google posúvať odkaz na vašu stránku stále vyššie vo svojich výsledkoch. A týmto spôsobom si vás vlastne veľmi dobre všimnú užívatelia, ktorým sa tento výsledok zobrazí na základe ich hľadaných výrazov, čiže kľúčových slov.
- Pre SEO je preto podstatné tvoriť a publikovať kvalitný obsah, v ktorom budú tieto kľúčové slová zahrnuté, rovnako tak používať spätné odkazy smerujúce na vašu stránku.
Je to ale len jeden zo spôsobov, ako pomocou takejto optimalizácie dosiahnuť vytúžený efekt. Pravdepodobne je potrebná aj vnútorná úprava stránky a nastavenie všetkých jej parametrov do podoby, aby čo najlepšie vyhovovala kritériám vyhľadávačov.
Pozrime sa ale tiež na to, čo so sebou prináša SEM, teda Search Engine Marketing, čo je doslova marketing v internetových vyhľadávačoch. Tu ale hlavnú úlohu zohrávajú PPC reklamy a ich rôzne formy, teda spoplatnená reklama, ktorá bude umiestnená napr. v Google. Je to ukážka typického marketingu, čo je rozdiel oproti čisto organickým postupom SEO.