Aktuálne podnikanie v kríze by malo brať do úvahy hlavne týchto 5 faktorov, ktoré sú uvedené nižšie:
· Ľudia majú menej peňazí, takže pozornosť sa zameriava na splnenie základných potrieb – bývanie, stravovanie, oblečenie,
· Dopyt po lacnej zábave a alkohole rastie
· Ľudia strácajú svoju prácu a mnohí hľadajú nové príležitosti – trh tých, ktorí chcú pracovať rastie
· Je čas pre podvodníkov a rýchle schémy obohacovania (čo by sa malo vyhnúť presne)
· Ľudia kupujú menej a opravujú viac
Malé podnikanie vo vnútrozemí niektorých krajín je menej postihnuté krízou, pretože mnoho malých miest a dedín sa snažia žiť ako bohatí a sú zvyknutí sa uspokojiť s málom a pomocou vlastných statkov ako napr. vlastné kuriatka, vajcia, zemiaky a opravou spotrebičov, traktorov či oblečenia.
Funkcie podnikovej organizácie v kríze
Mnohí veria, že obchodná činnosť v nestabilnej ekonomike nemá reálne vyhliadky na rozvoj. Ale nie je to tak. Kríza otvára možnosti pre malé podniky, aby si vybrali správnu oblasť činnosti. Počas krízy môžete neustále profitovať predajom toho, čo bude vždy v dopyte: jedlo, najmä prirodzene vypestované vlastné – prečo nie začať svoje podnikanie v obci? Ďalšou možnosťou je otvoriť si vidiecky obchod a vyzdvihnúť sortiment, ktorý je zameraný na uspokojenie základných potrieb obyvateľstva.
Každá oblasť podnikania je individuálna a závisí od miesta, kde sa nachádzate. Uveďme príklad niekoľkých oblastí príjmov:
· V oblasti financií prevažujú rýchle výnosové smery: poskytovanie mikroúverov (peniaze až do miezd) a služby záložníkov.
· Kríza je vhodná doba pre študentov a mladých ľudí, pretože akákoľvek nezvyčajná myšlienka môže byť vynikajúcim základom pre ziskový start-up projekt.
V našej krajine môžete využiť krízu v ekonomike na vytvorenie tímu skutočných profesionálov, s ktorými ľahšie implementujete akúkoľvek myšlienku zameranú na dosiahnutie zisku.